Wij staan voor je klaar! Bel 0492 - 36 17 21
7 dagen per week van 09:00 uur tot 22:00 uur

Verzenden en retourzenden

Alle bestellingen vanaf €49,95 worden in heel Nederland en België GRATIS verzonden!


Levertijd

Van Melis heeft een zeer uitgebreid assortiment direct uit voorraad leverbaar. Je kunt deze artikelen herkennen aan de status "op voorraad". Als je de bestelling op werkdagen of zondag vóór 20:00 uur hebt geplaatst, wordt deze dezelfde dag nog verzonden. Uitzonderingen staan aangeduid met een andere levertijd.

Uitzondering: in drukke periodes, zoals vlak voor Sinterklaas of Kerst, kunnen we door de grote hoeveelheid bestellingen de 24-uurs levering niet altijd garanderen. De levertijd kan dan mogelijk oplopen tot 48 uur. Daarnaast attenderen we je op de mogelijkheid dat onze partners er in drukke periodes of bij extreme weersomstandigheden langer over kunnen doen om een bestelling bij je thuis te bezorgen. We vragen in alle gevallen begrip hiervoor.


Levertijd bij afhalen

Op werkdagen of zondag vóór 20:00 besteld? Dan kun je je bestelling dezelfde of volgende dag (maandag t/m zaterdag) afhalen bij ons afhaalpunt. Op maandag t/m vrijdag zijn wij geopend van 09:00 uur tot 17:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 14:00 uur. Buiten deze momenten dient een telefonische afspraak gemaakt te worden. 

Let op: brievenbuszendingen (herkenbaar aan de € 3,95 verzendkosten) worden na 17:00 uur niet meer op dezelfde werkdag verzonden, omdat de brievenbussen dan al geleegd zijn)


Aflevermomenten 

PostNL levert van maandag t/m zaterdag alle pakketten tot 30 kg en tot 170 cm. Ben je op zaterdag niet thuis? Dan wordt het maandag weer geprobeerd. 
Heb je iets besteld dat zwaarder is dan 30 kg of langer dan 170 cm? Dan is het officieel geen "pakket". Bestel je dit op vrijdag, dan wordt het op maandag afgeleverd.

Let op: bestellingen die geplaatst worden op vrijdag na 20:00 uur en in het weekend worden, indien wij de betaling hebben ontvangen, verwerkt op zondag. 


Tracking

Op de dag dat wij de bestelling versturen krijg je in de avond van ons een e-mail. Middels deze e-mail kun je zien op welke dag en tussen welke tijden je het pakket mag verwachten. Als deze tijd niet schikt, kun je dit via betreffende link wijzigen. Indien we iets laten verzenden door een van onze leveranciers, krijgen wij niet altijd een tracking code. We proberen je in dat geval zoveel mogelijk op de hoogte te houden van het aflevermoment.




Voor bestellingen lager dan €49,95 hanteren wij de volgende tarieven:

                       

PostNL binnen Nederland

Brievenbuszending PostNL: €3,95 
Pakketzendingen: €6,95 
Toeslag rembourskosten €15 (contante betaling aan chauffeur bij aflevering)

 
PostNL naar België

Brievenbuszending PostNL €3,95 
Pakketzendingen €6,95 
Toeslag rembourskosten €15 (contante betaling aan chauffeur bij aflevering)
 
 

PostNL naar andere landen 

Op aanvraag

 

(Alle bovenstaande prijzen zijn inclusief btw)



Levertijd vanaf het moment dat Van Melis op een werkdag een betaling heeft ontvangen (vóór 20:00 uur):
 

  • Brievenbus binnen Nederland:     1 - 2 werkdagen (PostNL)
  • Brievenbus naar België:               1 - 5 werkdagen (PostNL)
  • Pakketten binnen Nederland:       1 werkdag                                        Verzenden
  • Paketten naar België:                   1 - 2 werkdag(en)
  • Paketten naar Duitsland:              1 - 3 werkdag(en)
  • Zendingen aan huis per koerier:   1 - 4 werkdag(en)

Zendingen die niet op voorraad zijn worden binnen 5 werkdagen geleverd. In dat geval nemen we vooraf contact met je op.

Let op: brievenbuszendingen (herkenbaar aan de €3,95 verzendkosten) worden na 17:00 uur niet meer op dezelfde werkdag verzonden, omdat de brievenbussen dan al geleegd zijn.

Bij bankoverschrijving kan het 1 tot 3 werkdagen duren voordat we je betaling hebben ontvangen (bij overschrijvingen vanuit het buitenland kan dit langer zijn). Dit betekent ook dat je bestelling pas later wordt verzonden. Houd hier rekening mee wanneer je bestelt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Help, mijn producten zijn door transport beschadigd!


Als je bij het controleren van de te ontvangen zending een beschadigd colli (pakket) aantreft, dien je deze te weigeren en door de vervoerder weer mee te laten nemen.


Je dient ons dan zo snel mogelijk hierover per e-mail of telefoon op de hoogte te brengen. Wij nemen dan contact op met de vervoerder. Als de zending inderdaad beschadigd is en naar ons geretourneerd wordt, kunnen we je direct een nieuwe zending aanbieden of er kan worden overgegaan op creditering.

Het accepteren van een beschadigde zending is op eigen risico. Kies je ervoor om de zending op eigen risico te accepteren, laat dan een aantekening maken van de beschadiging door de vervoerder op het vervoersbewijs. Neem hierna direct contact met ons op. Mocht het product beschadigd zijn, zal er in overleg naar een passende oplossing worden gezocht. Maak een digitale foto om je claim te ondersteunen.

Let op: je dient ons BINNEN 24 uur na levering op de hoogte te brengen. VanMelis.nl kan deze kosten anders niet vergoeden!

Als je zonder opmerkingen voor ontvangst hebt getekend, kunnen wij geen aansprakelijkheid meer aanvaarden voor beschadigingen welke later worden ontdekt.